• Vi ser dig. Vi ser dina avtryck.

    Hur du agerar när du vill köpa andras tjänster avspeglar hur du säljer dina egna.2012-09-18 12.21.46

    Personligt varumärke, professionellt rykte, renommé, avtryck är uttryck för sidor av samma mynt. Hur uppfattas du av din omgivning och hur VILL du uppfattas? Ditt agerande säger allt om dig. Tolkningarna kan gå isär men ju mer tydlig, stringent och autentisk du är desto troligare blir det att vi ser ditt rätta jag. Det du vill förmedla till oss.

    Om du själv gärna vill åt någon annans kunnande men inte är beredd att betala vad det kostar. Signalen jag uppfattar är att du inte tar betalt för dina tjänster.

    Om du prutar på priset av den tid du faktiskt fått hos ett tjänsteföretag och sedan väljer att uttrycka att du då kan handla mer av någon annan. Har du då varit smart och sparat lite pengar eller har du lämnat en dålig eftersmak hos den du anlitat?

    Hur vill du uppfattas i dessa situationer? Som en smart affärsperson eller som snål småhandlare? Om du med läpparnas bekännelse går runt och pratar om din egen prissättning men inte kan tänka dig att betala andra professionella utövare för deras tjänster, hur uppfattas du då?

    Som vanligt säger jag, du får göra precis som du vill. Du får agera och säga vad du vill. Var dock medveten om att det du gör lämnar spår bakom dig. Och det är du som bestämmer vad andra säger om dig. Så kära företagare, behandla dina fellow företagare så som du själv vill bli behandlad. Jag tror det finns något skrivet i sten om det här men det tar jag inte gift på.

    ”Vill du flyga som en örn, häng mindre med kalkoner”

    Håll i hatten, ikväll stormar det.

    Inger

     

     

     

3 svar

  1. Siw Lövkvist skriver:

    Bra rutet! Att pruta är respektlöst. Att ständigt kräva rabatter är respektlöst.
    Att betala vad tjänsten kostar är att visa respekt och ett mycket enkelt sätt att stärka både mitt eget varumärke och relationer. För att inte nämna MITT RYKTE.

  2. Marie Nordström skriver:

    Avtryck… Uttryck… Intryck

    Många vill leva i en värld där allt är gratis och folk öser sina tjänster och produkter över andra… Utom vi själva som alltid tar fullt betalt för alla tjänster och som leende svarar, när någon frågar om vi kan göra något med priset, att: jajamen, jag kan dubbla det…

    Jag blir ALLTID lika glad när jag får något av en kollega och ger gärna bort tid, kunskaper, varor och tjänster gratis TILL DEM JAG VÄLJER ATT GE DET ÅT! Jag lämnar gärna rabatt när JAG bestämmer mig för det men sällan när andra ber om det.

    Jag kan be att få hjälp av en kollega med en viss sak men inser att det har ett pris… ibland i kronor och ören och ibland av en annan överenskommelse… Dock finns det vissa som ALLTID tar men aldrig ger…

    Urrrrk…

  3. Karin Ulfhielm skriver:

    Visst är det så. Har själv rutit i samma härad… http://www.vargkask.se/ledarskap/anstandighet/ Håller så med dig! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *