• Utsikt ger insikt

    IMG_0151

    Jag tog ett helikopterperspektiv idag på mig och min verksamhet. Jag gjorde det under hela yogapasset. Jag har givit upp när min hjärna har bestämt sig för vad som behöver processas. Tankarna har bubblat ett tag. Vilka insatser gör jag och vilket resultat får jag?

    2007 var året jag blev företagare och även ”föddes” på facebook. Det har lagts åtta år till livs – och företgaserfarenheterna. Jag fattade snabbt hur agerandet skulle fungera. Med nätverkande och relationsbyggande som en gren jag är vass i blev det här en idealisk plats för mig att marknadsföra min verksamhet på. Inget direktsälj och platta uppdateringar utan ett personligt tilltal med en tydlig varumärkesstrategi. Idag är varumärket Framgångsbyrån STHLM. starkt. Starkt som i igenkänt och uppskattat av många.

    Hur man bygger upp detta i sociala media har stavats ”sharing is caring”. Dela andras grejer, gilla och skapa intresse för andras varor och tjänster, andras personliga varumärken. Det uppskattas varmt, det vet jag. Det visar också att du är generös och lyfter andra, har du som delar andra ett gott rykte om dig kan det vara av stor betydelse den som sprids av dig.

    Så jag är nöjd med min insats. Jag har fått ut massor av mitt agerande. Nu har jag dock på känn att jag ska ändra strategi. Exakt hur den kommer se ut det är jag inte färdig med ännu. Det kommer definitivt vara tydligt.

    Inger

    86 av #blogg100

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>